Felsefe

Mantık ve Varoluş

Felsefe

Mantık ve Varoluş

300.00 195.00
İnsan deneyiminin (ki bu deneyimin dışında hiçbir şey yoktur) en yüksek biçimi, varlık ile bilginin özdeşliğinin ifşası ve tümel özbilincin yapısına nüfuz etmektir. Varlık konuşulan şey hakkında olduğu kadar konuşan ‘ben’ hakkında da söz söyleyerek kendini dile getirir. Kategorinin, kategoriler, uğraklar veya diyalektik bir zincirin tek tek halkaları olarak çeşitlenen deviniminin izlediği yolu takip etmek, felsefenin mantığını oluşturur ve Hegelci girişimi de en iyi şekilde bu anlatır. Filozofun varlık hakkındaki söylemi, filozof aracılığıyla dile gelen varlığın kendi söylemidir. — Yazar: Jean Hyppolite — Çevirmen: İsmail Yılmaz, Celal Gürbüz — Yayın Tarihi: 1. Basım — Nisan 2013 — ISBN: 9789944795500 — Sayfa Sayısı: 256
Meditasyonlar

Felsefe

Meditasyonlar

170.00 110.50
“Fakat bütün dünyada hiçbir şeyin, hiçbir yerin, hiçbir göğün, hiçbir ruhun ve hiçbir bedenin olmadığına inandırmıştım kendimi; böylece kendimin de var olmadığına inanmış olmuyor muyum? Hiç de değil. Kendimi inandırmışsam ya da sadece herhangi bir şey düşünmüşsem, varmışım demektir... ‘ben’im, varım önermesini her dile getirişimde veya her tasarlayışımda bunun zorunlu olarak doğru olduğu sonucuna varmak ve bu sonucu değişmez saymak gerekiyor.” — Yazar: René Descartes — Çevirmen: İsmet Birkan — Yayın Tarihi: 1. Basım — Ekim 2017 — ISBN: 9789944795029 — Sayfa Sayısı: 190
Metafizik

Felsefe

Metafizik

350.00 227.50
Aristoteles’in en önemli metinlerinden biridir Metafizik. Başları arkhe kavramı çerçevesinde kendisine gelesiye kadarki bir felsefe tarihi olarak okunabilecek bu yapıtında Aristoteles, asıl olarak bilgi/bilim ile varlığın ne olduğu, bunlar arasındaki ilişkinin ne olduğu sorularını ele alır. Sorduğu tam olarak da “Felsefe nedir?” sorusudur. Bu soruya verdiği yanıt, hocası Platon’a yönelttiği eleştiri olarak da ele alınabilir. — Yazar: Aristoteles — Yunanca Aslından Çevirenler: Lale Levin Basut - Saffet Babür — Yayın Tarihi: 1. Basım — Temmuz 2023 — ISBN: 978-605-2229-69-9 — Sayfa Sayısı: 360
Metinlerle Ortaçağda Felsefe

Felsefe

Metinlerle Ortaçağda Felsefe

225.00 146.25
Hakkında birbiriyle uyuşmayan yargıların olduğu bir dönendir ortaçağ. Bir yandan karanlık bir çağ, bir barbarlık dönemi; öte yandan düşünsel, sanatsal anlamda verimli bir dönem diye görülür. Her iki yargıda da haklılık payı var. Ne ki, ortaçağ felsefesinin günümüz felsefe yapma geleneğini belirlediği konusunda kuşku yoktur. Bunun için de ortaçağ derinlemesine ele alınmayı hak eder. Ortaçağ Felsefe, bundan dolayı antikçağ düşüncesinden ortaçağ düşüncesine geçişin temsilcisi diye görülen Platinos’tan, ortaçağ düşüncesinden Rönesans düşüncesine geçişin temsilcisi diye görülen Ockhamlı William’a kadar geçen bin yıllık dönemi, belli başlı filozofların metinleriyle ele alan bundan ötürü de içerden bir felsefe tarihidir. — Yazar: Betül Çotuksöken, Saffet Babür — Yayın Tarihi: 1. Basım — Ocak 2017 — ISBN: 9789944795012 — Sayfa Sayısı: 285
Monadoloji

Felsefe

Monadoloji

75.00 48.75
Doksan paragraflık küçük bir kitapçık olan Monadoloji, bize, Leibniz felsefesinin özetini sunar. Descartes’la başlayan, varolanı töze indirgeyip sonra da tözden, tözün çeşitlerinden sözeden felsefe görüşleri, yerlerini, Leibniz’de bilmenin öne çıkmasıyla birlikte, tözü artık varlıkla değil bilmeyle ilgisinde ele alan felsefe görüşlerine bırakacaklardır. Monadoloji, felsefe tarihinde, töz kavramına ilişkin bu kırılma noktasının bulunacağı kitapçıktır. — Yazar: Gottfried Wilhelm Leibniz — Çevirmen: Lale Levin Basut — Yayın Tarihi: 1. Basım — Ekim 2021 — ISBN: 9786052229408 — Sayfa Sayısı: 40
Nedenin Neliği

Felsefe

Nedenin Neliği

230.00 149.50
Heidegger’in bu kısa metni bize Aristoteles, Leibniz, Kant ve Heidegger için “neden”in ne olduğunu açıklamaktan öte “Sein und Zeit” (Olmak ve Zaman) adlı yapıtında geçen pek çok kavramın anlaşılmasını sağlıyor. Metinde Heidegger’e göre “ontik” ve “ontolojik” kavramları, bunların arasındaki ayırım, ontik ve ontolojik doğruluğun ne olduğu, doğruluğun önerme doğruluğu olmadığı, aşkınlığın ne olduğu, temellendirme türleri, özgürlüğün ne olduğu ve neden ile özgürlük bağlantısı açıkça belirlenmekte. Yine metinde Dasein, yani “dünya –içinde‐olmak”, ne demek çok açık hâle gelmekte, çünkü Heidegger “dünya” ile Eski Yunanda, Ortaçağda, Kant’ta neler kastedildiğini serimledikten sonra kendisinin “dünya”dan ne anladığını da söylemekte. — Yazar: Martin Heidegger — Çevirmen: Saffet Babür — Yayın Tarihi: 1. Basım — Kasım 2019 — ISBN: 9786052229149 — Sayfa Sayısı: 113
Nietzsche’nin Felsefesi

Felsefe

Nietzsche’nin Felsefesi

210.00 136.50
Yabancılaşma olgusu son birkaç yüzyıldır Batı felsefesinde en az ilgi çeken sorunlardan biridir. Son zamanlarda ülkemizde de bu soruna ilgi duyan düşünürler artmakta. Batı’da yabancılaşmayı en etraflıca inceleyen filozoflardan birisi Nietzsche’dir. İnsan felsefesi alanında en önemli simalardan olan Nietzsche, kültür ve insan sorunları konusunda günümüz için bile ışık tutan fikirler ortaya koymuştur. O, her ne kadar 19. yüzyıl Avrupa kültürünü ve insanını tahlil etmişse de düşünceleri insanın evrensel bazı özelliklerini tespit ettiği için, günümüz insanını anlamada da faydalı olabilir. — Yazar: Fehmi Baykan — Yayın Tarihi: 1. Basım — Kasım 2008 — ISBN: 9789944795081 — Sayfa Sayısı: 344
Nikomakhos’a Etik

Felsefe

Nikomakhos’a Etik

215.00 139.75
Etik, Aristoteles'in “insan için iyi”nin ne olduğunu soruşturduğu kitabıdır. O, belli bir insan için iyi olanla kent için iyi olanı aynı şey diye düşündüğü için, kent için iyi olanın ne olduğunu soruşturmayı amaca daha uygun görecektir. Böylelikle etik bir siyaset araştırması olacaktır. Etik ile siyasetin böylesi iç içeliği Aristoteles'in etiğine toplumsal, siyasetine de etik bir boyut kazandıracaktır. — Yazar: Aristoteles — Çevirmen: Saffet Babür — Yayın Tarihi: 10. Basım – Ekim 2020 [1. Basım — ???] — ISBN: 9786052229170 — Sayfa Sayısı: 240
Novum Organum

Felsefe

Novum Organum

275.00 178.75
Bacon, Aristotelesçiliğin egemen olduğu çağı kapatmak isteyen bir dönemin filozofudur. Bacon’a göre Aristoteles’in organonu, “modern çağda”, bilgiye ulaşmada yetersiz kalmıştır. Bu istenmedik durumdan çıkmak, bilgiye ulaşmada başarısız olmamak için, Aristoteles’in organonunun yerini alacak, “bilim çağında” bilgi edinmede başarılı olacak, başka bir organon, bir novum organum ortaya konmalıdır. Bacon’a göre en baştan başlamak, düşünme için yeni —nova— bir yol tutmak gerekir. Bacon’ın felsefe tarihinde bir kırılma noktası oluşturan Novum Organum’u, mevcut organondan ötürü “sahte kavramlar”ın, “putlar”ın istilasına uğrayan “zayıf insan anlığını” arındırıp, insana onu bilimlere götürecek yeni bir organon, bir “araç” sunmaktadır. — Yazar: Francis Bacon — Çevirmen: Talip Kabadayı — Yayın Tarihi: 1. Basım — Eylül 2015 — ISBN: 9789944795692 — Sayfa Sayısı: 272
Ölü Filozoflar Kitabı

Felsefe

Ölü Filozoflar Kitabı

325.00 211.25
Pythagoras fasulye tarlasına girmektense öldürülmeyi yeğlemiştir. Aristoteles’in kendisini boğanotuyla öldürdüğü söylenir. Boethius Ostrogot Kralı Theodoric’in emri üzerine sopayla dövülerek öldürülmeden önce acımasızca işkence görmüştür. Descartes İsveç kraliçesine kışın, sabahın erken saatlerinde ders vermek zorunda kaldığı için zatürreden ölmüştür. Hegel kolera salgınında ölmüştür. Schlick Nazi Partisi üyesi bir öğrenci tarafından öldürülür. Barthes bir aracın altında kalarak ölür. Deleuze kendisini Paris’teki dairesinin penceresinden boşluğa bırakır. Bir cümleyle söylersek, Critchley’e göre, bir filozofun en büyük eseri onun ölüm şeklidir. Aristoteles’ten bu yana felsefenin vadettiği en yüce mutluluk tefekkür hayatıdır ve Critchley için bundan başka bir ölümsüzlük yoktur; tefekkür hayatı zaten yaşarken ölme durumudur. — Yazar: Simon Critchley — Çevirmen: Talip Kabadayı — Yayın Tarihi: 1. Basım — Ocak 2015 — ISBN: 9789944795661 — Sayfa Sayısı: 312
Otuz Günde Felsefe

Felsefe

Otuz Günde Felsefe

275.00 178.75
Felsefenin etrafında örülen, güç olduğu yollu söylence, ona mesafe alanların ilk bahanesidir. Ne var ki, ondan fazla kitabıyla ve Heidegger üzerine yaptığı çalışmalarla Fransız düşünce dünyasının yakından tanıdığı Dominique Janicaud bu kitabında felsefede bahanelere yer olmadığını açıklıkla gösteriyor. Düşünürün felsefe okumaya niyet eden kızı için kaleme aldığı kitap, okuruna öğretmenlik taslamak yerine her iyi kitap gibi okuruyla sohbet ediyor. Bunu yaparken felsefede amaçların slogana dönüştürülmemesi gerektiğini, mütevazılığın düşünceden ayrılamayacağını ve de bilme arzusunun olgunlaşmanın ilk adımı olduğunu işaret ediyor. Otuz Günde Felsefe, indirgeyici özetlerle dolu ve kafa karıştırıcı tanıştırma kitaplarının aksine saf merakın güzelliğini soru sormanın neşesiyle harmanlıyor. — Yazar: Dominique Janicaud — Çevirmen: Talip Kabadayı — Yayın Tarihi: 1. Basım — Şubat 2020 — ISBN: 9789944795739 — Sayfa Sayısı: 120
Paris Konferansları

Felsefe

Paris Konferansları

120.00 78.00
Paris Konferansları’nda Husserl, transandantal fenomenolojiyi Descartes’ın Meditasyonlar’ıyla ilişkilendirerek ele alır. Descartes Meditasyonlar’da Kartezyen bir mutlak evrensel bilim gereksiniminin can alıcı bir mesele olduğunu enikonu işler ve geleneksel bilimin temellerini yıkıp onu mutlak ve sarsılmaz bir temel üzerinde yeniden inşa etme işine koyulur. Descartes’ın atamadığı adımı atarak, Kartezyen düşünceyi en radikal noktaya kadar götüren Husserl, Kartezyen düşüncenin asıl yapmak istediği şeyi kendisinin gerçekleştirdiğini ifade eder. Bu adım Descartes’ın kapısına kadar geldiği ancak içeri giremediği, nesneye, ona temel olacak öznel boyutu kazandıracak olan transandantal adımdır. — Yazar: Edmund Husserl — Çevirmen: Talip Kabadayı — Yayın Tarihi: 1. Basım — Şubat 2021 — ISBN: 9786052229279 — Sayfa Sayısı: 72